ORTAK OLARAK NORMAL KULLANIM ŞEKLİMİZ ;

Basit olarak sistemimiz şu şekilde işlemektedir. Hisse senedi sahibi ortak (ortaklığını belgelendirmiş), Şirkete herhangi bir borcu yoksa , her sezon için belirlenen kullanım şartlarına uygun olarak, web sitesi üzerinden masrafsız rezervasyon yaptırabilir veya tesisi arayarak (hizmet bedeli ödeyerek) rezervasyonunu yaptırabilir. Yaptırdığı bu rezervasyona uygun olarak , seçmiş olduğu dönemde tesiste konaklama yapar. Kullanıma ait bütün detaylar, gerekli bilgiler, şirketin web sitesindeki duyurularda bulunmaktadır.  Ortak bunları okuyup, bilgi sahibi olup ve kabul ederek kullanım yapar.

AKTAŞ A.Ş. ORTAKLARINA ÖZEL

 SÖZLEŞME – HİSSE SENEDİ – ORTAKLIK İLE İLGİLİ SORULAR

 1.   Yıllar önce sözleşme yapmıştım ( veya yapmışlar ) , ancak ortak olunmamış, 
hisse senedi alınmamış ne olacak? Durumum nedir?
  • Şirketimizde , ilk satış işlemlerine ait bir arşiv bulunmamaktadır. Proje satış aşamasından sonra, proje sahibi şirket müşterilerinin hisse senetlerini almaları için, çeşitli kereler mektupla ve hatta gazete ilanı ile davet etmişlerdir. Projeden satın alan müşterilerin tamamına yakını bu işlemi yaparak, şirketimize ortak olmuşlardır. Kendilerine hisse senetleri teslim edilmiştir. Teslim alınmamış hisse senetleri için, proje sahibi şirkete ( satış sözleşmesi yaptığınız ) müracaatınız gerekmektedir.
 2.   Hisse senedi nedir ? Neden önemlidir ? 
  • Hisse Senedi ortaklığı gösteren haklarınızı belgeleyen kıymetli evraktır. Bu belge olmadan şirket ortaklığının ve hakların ispatlanma şansı bulunmamaktadır.
 3.   Mülkiyet Şirketleri ( Aktaş A.Ş. , Fotaş A.Ş. , Adataş A.Ş., Devtur A.Ş. ) nedir? 
Niye ortak olmam gerekiyor? Ortak olmazsam ne olur?
  • Tesislerin Tapu mülkiyetleri, bu şirketlere aittir. Kısaca, tesislerin sahipleri bu şirketlerdir.
  • Bu mülkiyet şirketlerinin ortakları  ana statülerinde belirlenmiş öncelikli kullanım  kararı gereğince, belirlenmiş haklardan sadece ortak olanlar  yararlanabilirler.
  • Ortak olmayanlar ise Tesislerden münferit olarak  yararlanabilirler.
4. Hisse senedi alınmış, fakat daha sonra kaybedilmiş , bulunamıyor . Ne olacak ?
  • Hisse Senetleri hamiline olduğundan, ilgili hisse senedi kimin elindeyse o kişiye ait olacaktır. Bu nedenle “hisse senedi iptal” dava açılması gerekmektedir. Bu konuda avukatınıza danışmanızda fayda vardır.
5. Sermaye artışı hakkında nasıl bilgi alabilirim?
  • Şirketlerimiz gerektiğinde zaman zaman sermaye artışı yapmaktadır. Bu artışlar ilgili şirket ortaklarımıza genel kurullarda onaylandıktan sonra duyurulur. Belirlenen süre içinde artışlara katılan üyelerimiz kendilerine özel tutarları sermaye artış hesaplarına yatırır. Sermaye artışında bulunan ortağımızın hissesi genel artış tutarına ve hisse adedine göre artar. Bilgiler şirketimiz tarafından tutulmaktadır.

 6. Aktaş A.Ş.  Şirket hissedarıyım. Şirket kar payı haklarım, temettü haklarım nedir ?

  •  Şirket hissedarı bütün ortaklar, şirketin kar etmesi ve de genel kurulda kar dağıtılmasına karar verildiğinde, hisseleri oranında kar payı almaya hakları vardır. Bu durum oluştuğunda şirket ortaklarına bilgilendirme yapılır. Hissedarların Türk Ticaret Kanununda belirtilen bütün hakları geçerlidir.
KULLANIM İLE İLGİLİ SORULAR

 6.   Çok uzun zamandır kullanmadım, durumum nedir ? Haklarım nedir ? Borcum varmı ?
  • Bir ortağımızın borcu mevcut ise kullanım hakkı durdurulmuştur. İlgili borcun son durumunun hesaplanabilmesi için iletisim@aktasakyarlar.com.tr veya 0212 252 07 09 no.lu faks numaramıza başvurabilirsiniz. Ayrıca hisse senedi örneği, nüfus cüzdan örneği ve iletişim formu da tarafımıza iletilmesini önemle rica ederiz.
 7.   Tesisi rezervasyon için aradım, rezervasyon listesinde olmadığım iletildi, ne yapmalıyım?  
  • Tesisimiz, web rezervasyon sistemine dahil olmuş, hisse senedi örneğini, nüfus cüzdan örneğini ve güncel iletişim bilgilerini şirketimizle paylaşmış olan kişileri rezervasyon listesinde görebilmektedir. Ayrıca ilgili ortağımızın işlem yapabilmesi için borcunun olmaması ve kullanım hakkının geçerli olması gerekiyor.
  • Buna göre tesisimiz size “rezervasyon listemizde gözükmediğinizi” iletmiş ise; elinizdeki tüm evrakları, asıl hisse senedini, nüfus cüzdan örneğini ve iletişim formunu tamamlayıp iletisim@aktasakyarlar.com.tr eposta adresimize veya 0212 252 07 09 no.lu faks numaramıza belgelerinizi iletebilirsiniz. Değerlendirme sonrasında size eposta ya da faks ile geri dönüş yapılacaktır.
8.   Ortağımız öncelikli kullanma hakkını kullanmadığı durumlarda, hakkını kiraya verebilir mi veya 
tesis ortak adına kiralama yapabilir mi? 
  • Öncelikli kullanım hakkı, mülkiyet şirketlerimizin  kullanma yönetmeliğine ve işletme şirketimizin kullanım şartlarına göre geçerlidir. Belirlenen tarihler arasında rezervasyon yapılmadığında, tesis kullanımı işletme şirketimize aittir.
9.Ortak yerine başkası konaklama yapabilir mi?
  • Akyarlar tesisimizdeki herşey dahil programımıza sadece ortağımız konaklama yapabilir ya da konaklama yapan kişilerin ortağımız ile aynı soyadı taşımaları gerekmektedir.
  • Apart konaklamalarda ise ortağımız adına başkası konaklama yapabilir. Bunun için ortağımızın rezervasyon yapıp, ödemeleri kendisinin yapması ve konaklama yapacak olan kişilerle ilgili yazıl onay iletmesi gerekmektedir.  Böyle bir durumda, ödeme ve diğer tüm konulardan ortağımız sorumludur.
10. Bu bir devre mülk müdür?
  • Bu bir devre mülk ya da devre tatil sistemi değildir. Mülkiyet tamamen ilgili şirkete aittir. Bu şirkete ortak olan üyelerin ( hissedarların) tesislerden öncelikli kullanım hakkı vardır. Bu hakkın kullanım şartları ayrıca ( kullanım yönetmeliğinde ) belirlenmiştir. Kişisel bir mülkiyet söz konusu değildir. Herhangi bir kişisel tapu  söz konusu değildir. Devre mülk tapusu veya devre tatil sözleşmesi vs. söz konusu değildir.
11. Aktaş A.Ş. hissedarıyım. Akyarlar tesisinde yenilemeye katılmadım. Şimdi katılabilirmiyim ?
  • Akyarlardaki yenileme programımız 2011-2014 Temmuz dönemlerinde tamamlanmıştır. Bu dönemler içinde yenilemeye katılmamış üyelerimiz açıklanan sezon tutarlarına + %50 fark ilave ederek kullanım yapabilirler. Rezervasyon tutarları buna göre belirlenir, detaylı bilgi için duyurularımızı inceleyebilirsiniz.
12. Aktaş A.Ş. hissedarıyım. Daha önce uyguladığınız paket sistemine girebilir miyim.? 
Bitmekte olan süremi uzatabilir miyim ?
  • Paket kampanyası belli bir süre için uygulandı. Alınan paket belli bir sezon için geçerlidir, bu süre uzatılamamaktadır.
13. Aktaş A.Ş. hissedarıyım. İlk sözleşmelerimizde apart üniteler A üniteler 5 kişilik, 
B üniteler ise 3 kişilik idi. Yenilemeden sonra 4 ve 2 olarak değişti. Neden ?
  • Yenileme projesinde uygulanan iç düzenlemelerden sonra bu değişiklik apartların büyüklüklerinden dolayı zorunlu olarak yapılmıştır. Daha rahat bir kullanım sağlanmıştır.
HİSSE DEVİR - SATIŞ - İADE- MİRAS İNTİKAL İLE İLGİLİ SORULAR

14. Hissemi, haklarımı devretmek istiyorum. Ne yapacağım ?
15. Hissemi şirkete iade etmek istiyorum. Ne yapacağım ?
  • Şirketimizin bedel karşılığı iade alma programı yoktur. Sadece sistemden ayrılmak ve ortaklığınızı sona erdirmek isterseniz, bedelsiz devir işlemi yapabilirsiniz. Böyle bir durumda e posta ile şirketimize müracaat edebilirsiniz.
16. Şirkete olan geçmiş borçlarıma karşılık, hissemi  bedelsiz iade etmek istiyorum. 
Nasıl yapabilirim ?  
17. Bu sistemden çıkmak istiyorum. Artık mesaj vs almak istemiyorum. 
Beni artık aramayın. Ne yapmam lazım ?
18. Miras olarak bu hisseler ve haklar tarafıma/mıza  kaldı. 
Veraseten intikalini nasıl yapabilirim ? 
19. 1 kişiden fazla, ortaklı hisse sahibi olunma durumunda, iletişim ve yetki nasıl olacak ? 
  • Ortaklardan biri diğer ortaklar tarafından imzalı olarak “Tek yetkili” kılınacaktır. İlgili evrakın bir örneği iletisim@aktasakyarlar.com.tr adresine gönderilmesi gerekmektedir.

 

WEB KULLANIMI – REZERVASYON -  İLE İLGİLİ SORULAR

20. Web sitesinden veya tesislerden üye olarak ve üyelik şartları ile rezervasyon 
yapabilmem için hangi şartların olması gerekmektedir.? 

Not : Birden fazla kişiye ait ortaklıklarda diğer ortakların bir ortağı yetkili kıldığına dair imzalı dilekçe gerekmektedir.

  • Rezervasyon yapmak istediğiniz tesislerimizle direk irtibata geçebilirsiniz. Tesis bilgilerimize iletişim bölümünden ulaşabilirsiniz. Bu şekilde yapılacak rezervasyon işlemlerinde, ek hizmet bedeli ödemeniz gerekmektedir. WEB sayfamız üzerinden yapacağınız rezervasyonlar da herhangi bir ek ücret ödemezsiniz.
  • Münferit talepleriniz için reservation@sentidobellazure.com eposta adresimizle iletişime geçebilirsiniz.
21. Web sitenizden rezervasyon yapmak istiyorum, fakat üye girişi yapamıyorum. Nasıl yapabilirim ? 
  • Üye olarak evraklarınız kabul edilerek, üyeliğiniz web sitemizde aktif duruma getirilmiş ve üye girişi bilgileriniz tarafınıza daha önce gönderilmiş ve buna istinaden giriş yapamıyorsanız şifrenizi unuttum ile şifrenize ulaşabilirsiniz.
  • Halen sorun yağıyor iseniz uye@sentidobellazure.com adresiyle iletişime geçebilirsiniz.
22. Rezervasyonlar için belirlenen son süreden sonra da rezervasyon yapabilir miyim?
  • Tesisimizin müsaitliğine göre talebiniz değerlendirilecektir.
23. “Kullanma yönetmeliği” ni nereden bulabilirim. ?
24. Sezonluk belirlenen kullanım koşulları ve kullanım bedellerini nerden bulabilirim ?
  • www.sentidobellazure.com sayfamızdaki Üye Girişi alanından sezon bilgilerine ulaşabilirsiniz.
  • Münferit talepleriniz için Konaklama Bedelleri sayfasını incelemenizi rica ederiz.
  • Üye bilgileriniz yok ise www.aktasakyarlar.com.tr  sayfamızdan da sezon bilgilerine ulaşabilirsiniz.
 İLETİŞİM – ADRES DEĞİŞİKLİKLERİ – ÖZLÜK BİLGİLERİ İLE İLGİLİ SORULAR

25. Adres ve iletişim bilgilerimde değişikliğim var. Ne yapmam lazım ?
26. Burada bulamadığım soru ve cevaplar için ne yapmam gerekiyor?
  • Tüm soruları dikkatlice incelemenizi önemle rica ederiz. Eğer sorunuza yanıtı “Sıkça Sorulan Sorular” alanında bulamadıysanız. Bu durumu belirterek iletisim@aktasakyarlar.com.tr adresine sorunuzu iletebilirsiniz.
27. Şirket merkezine gelirsem, bir yetkili ile görüşebilirmiyim.?
  • Merkez ofisimizde genel bilgilendirme ya da bilgi almak için bir birim bulunmamaktadır. Rezervasyonlarınızı web sitemiz üzerinden veya ek hizmet bedeli ödeyerek Akyarlar tesisimiz aracılığı ile gerçekleştirebilirsiniz.
  • Rezervasyon dışında farklı bir talebiniz olur ise öncelikle www.sentidobellazure.com sayfamızdaki “Sıkça Sorulan Sorular” alanını incelemenizi, farklı bir sorunuz var ise iletisim@aktasakyarlar.com.tr eposta adresine eposta ve 0212 252 07 09 no.lu faks ile talebinizi gönderebilirsiniz. 0850 811 32 90 no.lu telefonumuza sesli mesaj bırakabilirsiniz. (Sesli yanıtlarınızda eposta adresi ve ortak ad soyad bilgisini bırakmanız önemlidir.)
28. İnternet, web sitesi, e-posta vb konularda bilgim yok. Ne yapacağım ?  
Eposta kullanmıyorum, nasıl iletişim kuracağım ?
  • Rezervasyon için tesisimizden ücretli rezervasyon hizmeti alabilirsiniz.
  • Diğer konular için bir yakınınızı adınıza yetkili olabilirsiniz. Bunun için “İletişim Bilgi Formu”nu doldurup, iletisim@aktasakyarlar.com.tr adresine epostayla gönderilmesi gerekmektedir.
29.  İstediğiniz belgeleri size nasıl ulaştıracağım ? taramadan geçirip, e posta göndermem yeterli midir ? 
 Fax olarak göndersem de elinize geçer mi ? posta olarak yollayabilir miyim ?
  • İstenilen belgeleri iletisim@aktasakyarlar.com.tr adresine epostayla iletmeniz yeterlidir.
  • Aslı istenen belgelerin kargo veya posta ile gönderilmesi yeterlidir.
  • 0212 252 07 09 no.lu faksa da gönderim yapabilirsiniz. Faks ile yapacağınız bildirimlerde size ulaşabileceğimiz eposta adresi ve faks numarası bildirmeniz gerekmektedir.
30. İletişim adresinize ya da faksa ilettiğimiz sorular nasıl yanıtlanır?
  • Gelen sorular ilgili bölümlere gider, Şirketimiz kendi içinde değerlendirir, araştırır ve cevap hazırlayarak karşı tarafa gönderir. Sanal ortamda çalıştığı. Çalışma saatleri ve mekanları esnektir. Ofise bağlı değildir.
31. 0850 811 32 90 no.lu hat hangi amaçla kullanılır, kimler mesaj bırakabilir?
  • 0850 811 32 90 no.lu hattımız ortaklarımıza özel bir hattır, ortaklıkla ilgili konularda mesaj bırakabilir.
32. 0850 811 32 90 no.lu telefona bıraktığım mesaja nasıl dönüş yapılacak?
  • Ücretsiz hattımıza ortaklıkla ilgili bıraktığınız sesli mesajlarda, ortak adı, eposta adresi ve faks numaranızı bırakmanız önemlidir. İletişim bilgileri ve konusu net olan mesajlara değerlendirme sonrasında eposta ile ya da faks ile geri dönüş yapılacaktır.

 

SENTIDO BELLAZURE HOTEL İLE İLGİLİ SORULAR :

33. Aktaş hissedarıyım. Sentido Bellazure hotel de , otel kısmından faydalanabilirmiyim ? 
otel kısmında kalmak istersem, normal müşteriden farklımı ödeme yaparım ?
  • Otelde belirlenen normal kapı fiyatları üzerinden %10 indirim uygulanır.
34. Aktaş A.Ş. hissedarıyım. Apart ünitelerde kalırken, eğer istersem, oteldeki “ herşey dahil” 
konseptine  katılabilirmiyim. Bu şekilde kullanabilirmiyim ?
  • Aktaş A.Ş. ortağımız Akyarlar tesisimizin herşey dahil sisteminden faydalanabilir. Bunun için ilgili yılın Akyarlar Sezon Duyurumuzdaki “Her Şey Dahil Program”ı ve “Her Şey Dahil İle İlgili Bilgi’yi” inceleyebilirsiniz.
35. Aktaş A.Ş. hissedarıyım. Apart ünitelerden faydalanırken, otelde bazı extralardan faydalanmak 
istersem olabilirmi ? bedelini nasıl ödeyebilirim ? 
  • Arzu ettiğiniz extralardan bedeli mukabili faydalanabilirsiniz. Bu konularda otel resepsiyonundan bilgi alabilirsiniz.
36. Akyarlar Yeni Plajı neden kullanamıyoruz ?
  • Apart misafirlerimiz için, daha önce de kullanmakta oldukları plaj bölümü aynı olanaklar ile devam etmektedir. Bir değişiklik  olmamıştır. Herşey dahil konsepti için düzenlenen diğer yeni plaj alanı sadece herşey dahil sistemine dahil olarak kullanılabilmektedir. Dileyen apart misafirlerimizde, günlük bedel vererek bu alanı kullanabilir. Geçtiğimiz yılda iskele aynı şekilde kullanımda olmuştur.
37. Akyarlar Plajda yemek yiyip içip adisyon açtırıp ödeyemiyor muyuz ?
  • Apart misafirlerimize tahsis edilen alanda, işletmeciye adisyon açtırarak ve orada ödemesini yaparak, yeme-içme imkanlarından yararlanabilirsiniz. Yeni tarafta ise herşey  dahil sistemine girerek veya günlük bedel ödeyerek faydalanabilirsiniz.
38. Akyarlar’da Yeni Plaj alanında yemek yiyip içmeden sadece şezlong kullanamıyor muyuz ?
  • Bu şekilde bir hizmet ve servisimiz yoktur.
39. Akyarlar’da havlu neden verilmiyor?
  • Apart sistemde havlu verilmemektedir.
40. Akyarlar’da tamamen her şey dahil sistemine mi geçilecek?
  • Aynı yerde, hem apart hem de herşey dahil sisteminin olmasından dolayı çeşitli işletme sıkıntıları çekilmektedir. Hali hazırda alınmış bir karar olmamakla birlikte önümüzdeki  dönemlerde bu konuda karar alınabilir.